ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ

Η Airbnb με χαμηλότερη προμήθεια “παίρνει” ξενοδοχεία από τις Booking και Expedia

Σε ευθύ ανταγωνισμό με τα 2 μεγαθήρια στις διαδικτυακές κρατήσεις διαμονής, Expedia και Booking.com, μπαίνει η Airbnb, διεκδικώντας μεγαλύτερο ποσοστό ξενοδοχείων στην πλατφόρμα της, μέσω χαμηλότερων προμηθειών ανά κράτηση.

Οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων φιλοξενίας μας λένε ότι οι προμήθειες των διαδικτυακών τ. γραφείων όπως η Expedia και η Booking, είναι εξαιρετικά υψηλές, αφού μπορεί να φθάνουν το 30%, επισημαίνει η Airbnb σε ανοικτή επιστολή που απηύθυνε την Τρίτη προς τα μπουτικ και b&b ξενοδοχεία προκειμένου να τα προσελκύσει, υποσχόμενη χαμηλότερες προμήθειες που ξεκινούν από 9% και φθάνουν το 15% ανά κράτηση.

Τη στρατηγική αυτή επιβεβαίωσε άλλωστε σε δηλώσεις του στον ενημερωτικό ιστότοπο της Phocuswire ο διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας, Brian Chesky.

Η Airbnb δημοσιοποίησε επίσης μια έρευνά της, η οποία παρουσιάζει τους ιδιοκτήτες μικρών ξενοδοχείων ιδιαίτερα δυσαρεστημένους με τα μεγάλα online τουριστικά γραφεία.

Με τον τρόπο αυτό, η πλατφόρμα, μετά το επίσημο «άνοιγμά» της στα ξενοδοχεία, τώρα επιδιώκει να διευρύνει το μερίδιό της στις online κρατήσεις δωματίων.

Η Booking.com, με έδρα στην Ολλανδία, έχει στις σελίδες της πάνω από 1,7 εκατ. μονάδες από σχεδόν κάθε χώρα του κόσμου, και προσφέρει αεροπορικά εισιτήρια και εισιτήρια τρένου, ενοικίαση αυτοκινήτου κ.α. Η αμερικανική Expedia προσφέρει 600.000 μονάδες, 550 επιλογές στις αερομεταφορές, ενοικίαση αυτοκινήτου και εισιτήρια κρουαζιέρας. Και οι 2 εταιρίες ιδρύθηκαν το 1996.

Μετά τις επιβολή ρυθμίσεων από τις τοπικές αρχές προορισμών στους οποίους δραστηριοποιείται, η Airbnb αναγκάσθηκε να περιορίσει το προϊόν της, να συλλέγει φόρους και να προσαρμοσθεί σε κανόνες που απαιτούν από τους ιδιοκτήτες να εγγράφονται σε ειδικά μητρώα των δημοτικών αρχών.

Αυτό σημαίνει ότι χρειάστηκε να επανεξετάσει τον τρόπο λειτουργίας της προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική και το άνοιγμα που επιχειρεί στο χώρο των ξενοδοχείων και ο ανταγωνισμός προς τα online τουριστικά γραφεία, αποτελεί ένα εργαλείο σε αυτή την κατεύθυνση.

Τι λένε οι ξενοδόχοι

Ωστόσο η ικανότητά της Airbnb να αποτελέσει ξενοδοχειακή πλατφόρμα αμφισβητείται από τους ξενοδόχους. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Αμερικανικής Ένωσης Ξενοδοχείων και Καταλυμάτων, Troy Flanagan, τα σχέδια της Airbnb με προϊόντα όπως το Airbnb Plus και το Boutique, αποδεικνύουν ότι η πλατφόρμα επιδιώκει να μπει στον ανταγωνισμό με τα ξενοδοχεία αποφεύγοντας παράλληλα το ρυθμιστικό πλαίσιο που ισχύει για αυτά.

Το ζήτημα που θα πρέπει να απασχολήσει τις πόλεις ή τις γειτονιές είναι εάν πίσω από σπίτια Plus ή Boutique βρίσκονται εμπορικές επιχειρήσεις φιλοξενίας που ενοικιάζουν παράνομα τα δωμάτιά τους, εγείρει σοβαρές ανησυχίες ασφάλειας και ανεβάζει τα ενοίκια των σπιτιών εξαντλώντας τις προσιτές επιλογές στέγασης, δήλωσε.

Οι ξενοδόχοι εκτιμούν ότι ο αγώνας της Airbnb να εισέλθει στον ανταγωνισμό της ξενοδοχειακής αγοράς και να υπερκεράσει τα μεγάλα online τουριστικά γραφεία θα είναι σκληρός. Ήδη, οι σύγχρονοι ξενοδόχοι στην προσπάθειά τους να αποκομίσουν άμεσες κρατήσεις, παρατηρούν όλο και περισσότερο τη βάση πελατών τους χάρη σε τεχνολογικές καινοτομίες.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το 47% των Millennials προτιμούν κράτηση μέσω συγκεκριμένου ξενοδοχείου, resort ή αερομεταφορέα. «Επομένως τα ξενοδοχεία χρειάζονται περισσότερο από ποτέ να επικεντρωθούν στη διαχείριση της εικόνας τους, στη διαφοροποίησή τους, στην προσφορά τους και τις τιμές τους, ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ταξιδιωτών αυτών», επισημαίνει η συνιδρύτρια και διευθύντρια της ελβετικής PrivateDeal που ειδικεύεται σε λύσεις για την ξενοδοχειακή αγορά, Isabelle Jan.

Ετικέτες
error: Content is protected !!