Πόσο Κοστίζει η Προεκλογική Καμπάνια για έναν Υποψήφιο Δημοτικό Σύμβουλο;

Πόσο Κοστίζει η Προεκλογική Καμπάνια για έναν Υποψήφιο Δημοτικό Σύμβουλο

Πόσο Κοστίζει η Προεκλογική Καμπάνια για έναν Υποψήφιο Δημοτικό Σύμβουλο; Που προορίζονται τα χρήματα αυτά; Ποιες είναι οι ενέργειες που πρέπει να κάνουν οι υποψήφιοι για να πετύχουν την εκλογή τους;

Tα Λειτουργικά Κόστη

Τα λειτουργικά κόστη αφορούν τις απολύτως απαραίτητες δαπάνες που πρέπει να κάνει ένας υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος για μια στοιχειώδη παρουσία στα δημοτικά προεκλογικά τεκταινόμενα. Αφορά στην εκτύπωση μιας κάρτας και ενός φυλλαδίου, στο κόστος της κατάθεσης της υποψηφιότητας τους, καθώς και την αγορά κάποιων επιπλέον ψηφοδελτίων, πέραν εκείνων που θα τους δώσει δωρεάν η παράταξη στην οποία ανήκουν, προκειμένου να τα μοιράσουν όπως εκείνοι επιθυμούν.

Ωστόσο αυτά είναι το minimum μιας αξιοπρεπούς προεκλογικής παρουσίας. Πρόκειται για έξοδα τα οποία έρχονται με το «καλημέρα», αποτελώντας το ελάχιστο προαπαιτούμενο μιας υποψηφιότητας.

Τα Έξοδα Προβολής

To media spending αφορά στα έξοδα «δημοσιότητας». Πρόκειται για τα χρήματα που θα επενδύσει ο υποψήφιος στην προβολή του τόσο στα social media όσο και στα -άκρως απαραίτητα- τοπικά ΜΜΕ. Το συγκεκριμένο κόστος περιλαμβάνει τη δημιουργία κάποιων γραφικών με τις θέσεις/απόψεις του υποψηφίου, τη δημιουργία μιας σελίδας στο Facebook και τις χορηγούμενες αναρτήσεις που θα προωθήσει στα Social Media, την προβολή του σε κάποια τοπικά ενημερωτικά sites και σε τοπικές εφημερίδες, την διεξαγωγή συνεντεύξεων, τη διανομή φυλλαδίων και άλλες παρόμοιες δράσεις.

Στα απαραίτητα πρέπει να προστεθεί και μια επαγγελματική φωτογράφιση τόσο σε studio όσο και σε εξωτερικούς χώρους, προκειμένου ο υποψήφιος/α να έχει πληθώρα επιλογών για το προεκλογικό του υλικό. Στην παρουσία ενός υποψηφίου, μπορούν να προστεθούν η δημιουργία προσωπικού website ή ενός προωθητικού video καθώς και η διεξαγωγή μιας προεκλογικής εκδήλωσης, τα οποία -ναι μεν θα κοστίσουν παραπάνω- αλλά θα είναι η λεπτομέρεια που θα κάνει τη διαφορά σε μια υποψηφιότητα.

Φυσικά, για όλα τα τα παραπάνω απαιτείται η συνεργασία με εξειδικευμένους συνεργάτες, ώστε να διασφαλιστεί το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα.

Το Εκτιμώμενο Κόστος

Συνήθως, το budget που απαιτείται για τα απολύτως απαραίτητα είναι της τάξης των 300-500 ευρώ και περιλαμβάνει τα απολύτως βασικά λειτουργικά έξοδα, τα οποία είναι:

  • Ο σχεδιασμό και την εκτύπωση καρτών και φυλλαδίου
  • Ένα σετ 20 καλών φωτογραφιών
  • Τα έξοδα κατάθεσης υποψηφιότητας
  • Η αγορά επιπλέον ψηφοδελτίων

Οι Λεπτομέρειες Και Τα «Extra» Kόστη Που Κάνουν Τη Διαφορά

Από εκεί και πέρα, με βάση τους στόχους και τις οικονομικές δυνατότητες του κάθε υποψηφίου, το budget ανεβαίνει και εξαρτάται και από το πληθυσμιακό μέγεθος ενός Δήμου. Για παράδειγμα, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση καμπάνιας στα social media από επαγγελματία κυμαίνεται αρχίζει από τα 200 ευρώ, μία προβολή σε ένα τοπικό site μέσω άρθρου ξεκινά από τα 100 ευρώ, ενώ η προβολή σε μια εφημερίδα με τιράζ πάνω από 5.000 φύλλα ξεκινά από τα 80 ευρώ. Όσο για την ψηφιακή παρουσία του υποψήφιου, η δημιουργία ενός website ξεκινά από τα 500 ευρώ και η δημιουργία ενός επαγγελματικού προωθητικού βίντεο λίγων δευτερολέπτων από τα 250 ευρώ.

Επιβεβλημένη για το «extra mile» πρέπει να θεωρείται και μια προεκλογική εκδήλωση σε μια μικρή αίθουσα, μια κίνηση που σίγουρα ανεβάζει το συνολικό budget. Μπορεί τα παραπάνω νούμερα να φαίνονται μεγάλα, ωστόσο οι υποψήφιοι δεν χρειάζεται να ξοδέψουν αλόγιστα, αλλά στοχευμένα, σε κανάλια που μπορούν να εγγυηθούν την σωστή και αποτελεσματική προβολή τους, έξυπνα και οικονομικά.

Όλα τα παραπάνω, φυσικά, ποικίλουν ανάλογα με μια σειρά από παράγοντες όπως το πληθυσμιακό μέγεθος του Δήμου στον οποίο δραστηριοποιείται κάποιος, το πόσο έμπειροι είναι οι επαγγελματίες που θα επιλέξει και άλλοι, κρίσιμοι παράγοντες. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, η επιτυχία εξαρτάται από την συνολική προεκλογική εικόνα της/του υποψήφιας/υποψηφίου και όχι αποκλειστικά από το χρήματα θα διαθέσει προεκλογικά

What is your reaction?

0
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly

You may also like

Comments are closed.